NASZE PLANY
Home Up Spis treści

 

GRUPA ROWERZYSTÓW

 ZIELONA GÓRA

- księga gości (dopisz)

Przygotowaliśmy plan ścieżek rowerowych dla miasta Zielonej Góry, tak aby ścieżki rowerowe nie biegły zaściankami, ale tam gdzie ludzie chcą jeździć i będą jeździli na rowerach. Nie chcemy ścieżek po opłotkach i po lasach, ale w centrum miasta i przy głównych ulicach zbiorczych. Rowerzyści nie powinni być spychani na boczne uliczki, ale powinni móc bezpiecznie jeździć tam, gdzie chcą, a nie tam, gdzie ścieżki wybudowano, czyli do lasu. Chcemy, aby w Zielonej Górze powstała sieć bezpiecznych i wygodnie ulokowanych ścieżek rowerowych, dzięki czemu cześć ludzi przesiądzie się z autobusów i samochodów na rowery. Miasto stanie się cichsze, czystsze i dużo przyjemniejsze.

 

Oto koncepcje ścieżek rowerowych przygotowane przez Sekcję Rowerzystów PKE

Ścieżki nie prowadzą opłotkami, ale wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych i zbiegają się promieniście do centrum miasta. Rowerem da się przejechać przez całe miasto i dojechać niemalże wszędzie. 

 

1. Fragment koncepcji "Zielona Góra miastem dla rowerów" (całość 850kB):

********* ścieżki rowerowe istniejące (tak, musisz się dobrze przyjrzeć, aby je dostrzec na planie miasta)

********* ścieżki rowerowe wydzielone na chodnikach, ale nieoznakowane (nie wiedzieć czemu?)

********* ścieżki rowerowe postulowane przez Sekcję Rowerzystów (czyli większość widocznych na planie)

KONCEPCJA : całość 850kB

 

2. oto fragment jednej z koncepcji autorstwa Grzegorza:

********* ścieżki rowerowe istniejące

********* ścieżki rowerowe wydzielone na chodnikach, ale nieoznakowane

********* ścieżki rowerowe postulowane przez Sekcję Rowerzystów

 

Zielona Góra będzie miastem dla rowerzystów, nikt nie będzie zmuszany do jeżdżenia autobusem albo samochodem, jeśli nie chce. Ścieżki rowerowe będą prowadziły przez całe miasto, przy przystankach komunikacji zbiorowej zamontowane zostaną stojaki na rowery, jak w Europie Zachodniej. Wtedy każdy mieszkaniec będzie mógł np. podjechać rowerem na przystanek autobusowy, zostawić rower i wsiąść w "8" na Pomorskie. Na przykład. Albo będzie mógł pojechać rowerem na dworzec kolejowy, zostawić tam rower i pojechać pociągiem gdzie mu się żywnie podoba. Tak od lat jest w Holandii, Danii i części Niemiec. Dlaczego tak nie miałoby być w Zielonej Górze?

Jeśli powstanie sieć ścieżek rowerowych to ogólny udział podróży rowerem w całości podróży niepieszych będzie miał około 20 procent. Miasta holenderskie, w których ścieżki rowerowe są najbardziej rozbudowane, mają około 30 % - 50 % udziału rowerzystów w ogólnej liczbie podróży niepieszych, a więc bardzo dużo . Wyobraź sobie, jedna trzecia- połowa wszystkich ludzi jeździ rowerami !!!

Pomyśl sobie, jakie to są oszczędności. Ile mniej spalonej benzyny, ile mniej zużytych samochodów, ile mniej korków w mieście. Pieniądze nie wydane na paliwo zostaną w kieszeni mieszkańców miasta i spowodują wzrost ich zamożności, zwiększą ich siłę nabywczą. Na tak wielkiej oszczędności w kosztach transportu każdy mieszkaniec skorzysta, niezależnie, czy będzie jeździł rowerem czy nie.

 

 

Home ] Up ]

Send mail to   katedr(małpa)poczta.onet.pl with questions or comments about this web site.
Copyright © 2003 Sekcja Rowerzystów (będąca kołem Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Lubuskiego (w organizacji))
Last modified: kwietnia 20, 2003